Postaw na social media

Postaw na social mediaPozycjonowanie strony internetowej powinno odbywać się wielopłaszczyznowo. Nie należy się skupiać wyłącznie na jednej metodzie promocji strony, ponieważ takie pozycjonowanie może być mało efektywne. Wszystkie najpopularniejsze metody pozycjonowania strony: linkowanie, katalogowanie i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek; mogą nie mieć wystarczającej siły przebicia. Tym bardziej, że SEO zaczyna mieć poważną konkurencję w postaci tzw. social mediów. Czym są social media oraz do czego mogą zostać wykorzystane?

Media społecznościowe

Po polsku mówimy na nie media społecznościowe. W ich przypadku ciężko pokusić się o jakąkolwiek definicję, ponieważ samo pojęcie jest bardzo rozległe. Ogółem media społecznościowe to wszelkie formy dialogu, które odbywają się poprzez komunikację internetową. Najbardziej znaną formą social mediów są portale społecznościowe, które dzisiaj są używane przez około 90% internautów. Największy portal tego typu – Facebook, posiada ponad miliard użytkowników. I właśnie ta popularność social mediów wśród ludzi, staje się realną szansą dla naszych stron internetowych…

Facebook, Google+, Twitter…

Każdy z serwisów społecznościowych posiada własną specyfikę, przez co każdy daje nam inne możliwości. Utworzenie profilu naszej strony na Facebooku lub Twitterze, sprawi że otrzymamy możliwość umieszczenia tam linku tejże strony. Ale to nie jest jedyna korzyść, jaką możemy czerpać z posiadania profilu na serwisie tego typu. Owszem, link umieszczony w takim serwisie powinien mieć pozytywny wpływ na naszą pozycję w wyszukiwarce; jednak nie należy lekceważyć innych możliwości, takich jak możliwość komunikacji z użytkownikami danego serwisu. Publikowanie informacji lub aktualności na temat naszej strony, z pewnością wzbudzi zainteresowanie użytkowników. Teraz pozostaje wykorzystać to zainteresowanie, a wyniki naszej strony skoczą w górę.

Pozycjonowanie stron w Google i innych wyszukiwarkach to bardzo złożony proces. Social media zaczynają odgrywać w nim coraz większą rolę, a to jest ważnym sygnałem dla wszystkich webmasterów.

Dodaj komentarz